35 weeks n masih ada yang tak lengkap **gelabah mode ON**

Alhamdulillah....
 
Kini dah 35weeks n gerakan baby semakin baik dan masalah vaginal discharge telah pulih sepenuhnya. Tiada putih, kuning, ijau or jernih yg keluar setakat ini dan i rasa ini juga contribute kpd gerakan yg sgt aktif oleh baby. Berkesan juga ubat insertion yg doktor prescribed last check-up dengan izin Allah swt jua. Thank you Allah kerana dalam usia yg agak berumur juga (35y.o dikira dah tua to have a baby kan), i masih boleh bergerak aktif....menguruskan perihal anak2, memantau homework/baju sekolah/siapkn ke sekolah/fetch them from school/cook for them/tidurkn depa/menjahit keperluan sekolah etc. Selain itu juga masih ada daya dan upaya untuk uruskan perihal rumah juga, mengemas/mengelap/mendecorate/mengatur kedudukan sofa n katil/siapkn bilik baby/membeli barangan baby/menjahit keperluan baby n umah/mengurus kreta yg buat hal etc. Setakat hingga hari ini, tiada cuti sakit yang diambil cuma cuti rehat nak pi shopping dgn member ke Expo baby kat PWTC.
 
Alhamdulillah atas kesihatan yang baik sepanjang pregnancy ini walaupun ada kalanya nak bangun, duduk n bangun semula adalah sangat payah sekali but malas nak manjakan badan yg memang patut sakit2 pun coz xkurus dulu sebelum pregnant. Tiada rasa berat di bahagian abdomen iaitu baby coz tumbesarannya adalah normal seperti org lain, kalau mengeluh-geluh sakit tuh is not because of u baby but because of mummy's lemak here n there, so its my fault not u sweetie... i'm glad having u inside me n cant wait to meet u, Insya Allah with Allah' permits....moga diselamatkan kita berdua sepanjang proses kelahiran nanti, dipermudahkan segala urusan, dikurniakan dgn doktor/nurse yang baik2 serta perihatin dan cekap semasa kita di bawah jagaan mereka, semoga mummy lebih tenang, membuat breathing yang lebih efektif serta dapat menahan sakit contraction, semoga baby mempunyai tenaga dan daya yg kuat utk push kaki dan keluar dgn pantas dan semoga daddy diberi ketenangan, kekuatan serta sabar dalam menanggani perihal kita berdua di dewan bersalin nanti...(selalunya daddy u memang sentiasa excited, energetic dlm dewan bersalin pun....sampai nurse dok layan dia nyembang coz daddy suka sembang dgn sapa2 ntah n tiba2 bilik bersalin mummy penuh dgn nurse yg sukarela jadi cheerleader utk kita berdua) Insya Allah...amin.
 
Sejak dua menjak ini....telah terasa sakit di bahagian tulang punggung...mungkin proses mengembangkan tulang punggung sedang berlaku. Syukur sangat coz my best fren Azura telah belikan i loose pack of Tanamera'product which is VCO (virgin coconut oil) yg perlu diminum at 35weeks dan disapa dibhg vagina bagi memudahkan pembukaan/dilation ketika delivery nanti serta bagi mencegah infection di kawasan tersebut. Boleh dikatakan semua barangan baby paling penting baju telah cukup utk 3bln terawal. Beberapa brg belum diperolehi lagi such as:-

- Baby Cot IKEA (telah abis stok)

 
 
- Set Bersalin Amway Tropical herbs (mayb nak beli loose pack jer since tak semua yg digunakan)
 

- Pakej BF (Spectra 3 from OneBabyWorld RM406 dapat macam2, complete set for BF) - bajet burst so have to wait next paycheck. Must have this coz risau bila kena outstation ke US nanti, stok susu xdaq plak...need to pam dalam pantang nihh. So, kena beli chest freezer juga lah jawabnya walauweyyyyy.....

 
+
 
 
 
 
- Maxi-Cosi (pun bajet burst gak...so kena tggu duit kutu hahahahah)
 
 
Itu ajelah brg2 besaq yg belum diperolehi. Moga dengan rezeki baby, kita akan cuba mendapatkannya later k. Rasanya cukup setakat ini dan di lain waktu akan cuba share lagi story. Doakan kesejahteraan mummy, baby n family k. Moga kalian juga di bawah lindunganNya sentiasa juga....amin.
 
 
 
***Latest news***
 
Daddy dapat sambung study ke peringkat Ijazah Sarjana ya tuan sarjana heheheheh....rezeki anak, syukur ke hadrat Ilahi atas kurniaan ini. Moga terus suksess ya babah!!!
 
 


 








Comments

Popular Posts